FUTBOL ENDÜSTRİSİ;TEKNİK, PRATİK VE DAHA FAZLA AKIL
90 GRAM AĞIRLIĞINDA KRAMPONLAR, FUTBOLCUNUN HİSSİYATINI TRİBÜNLERE AKTARAN FORMALAR, FUTBOLCUNUN PERFORMANSINI ÖLÇEN TOPLAR… ENDÜSTRİYEL FUTBOL KULLANDIĞI MALZEMELERLE ŞEKİL DEĞİŞTİRDİ, KLASİK DEYİMLE FUTBOL ARTIK YALNIZCA FUTBOL DEĞİL.

FUTBOL ENDÜSTRİSİ;TEKNİK, PRATİK VE DAHA FAZLA AKIL

 Spor malzemeleri üreten Nike, 1996 Dünya Kupası öncesi büyük bir atılım gerçekleştirmeyi hedefliyordu. Hedefteki isim ise Brezilyalı futbolcu Ronaldinho’ydu. Şirkete göre Ronaldinho sahada sabırlıydı, oyunu takip edip, doğru anda harekete geçmeyi biliyordu. Marka, tam da futbolcunun bu özelliklerinden yola çıkarak bir krampon dizayn etti. KNG-100 adı verilen kramponun en büyük özelliği o ana kadar endüstrinin standardı haline gelen 3 mm yüksekliğindeki tabanı 1.75 mm’ye indirmek olmuştu. Böylelikle futbolcu sahada daha hızlı hareket edebilecekti.Aradan 15 yıl geçti. Arjantinli futbolcu Lionel Messi, ayağına Adizero F50 Prime’ı giyerek basın ordusunun önüne çıktığı gün, flaşlar dünyanın en önemli futbolcusu için değil,ayağındaki kramponlar için çakıyordu. Ayakkabıyı üreten şirketin sloganı ‘hafiflik hızdır’ şeklindeydi ve 150 gram ağırlığındaki ayakkabının ayağı bir deri gibi sardığı söyleniyordu. Messi’nin,

ayağındaki fuşya rengi kramponla poz vermesinin üzerinden yalnızca 3 yıl geçmişti ki, Barselona’dan takım arkadaşı Andres Iniesta elinde kramponlarıyla basının karşısındaydı.
Daikin Türkiye
Web Tasarım IDS