KOMŞUMUZ JAPONYA FESTİVALİ DAIKIN'İN KATKILARI İLE GERÇEKLEŞTİ
TÜRKİYE İLE JAPONYA DİPLOMATİK İLİŞKİLERİNİN BAŞLAMASININ 90’INCI YILI, İSTANBUL’DA DÜZENLENEN “KOMŞUMUZ JAPONYA: HİSSET! DENE!” JAPON FESTİVALİ İLE KUTLANDI. JAPONYA İSTANBUL BAŞKONSOLOSLUĞU’NUN EV SAHİPLİĞİNDE VE DAIKIN’İN ANA SPONSORLUĞUNDA GERÇEKLEŞEN FESTİVAL; KOTO KONSERİ, BONSAI SERGİSİ, IAIDO GÖSTERİSİ GİBİ JAPON KÜLTÜRÜNÜ YANSITAN ETKİNLİKLER İLE RENKLENDİ.

KOMŞUMUZ JAPONYA FESTİVALİ DAIKIN'İN KATKILARI İLE GERÇEKLEŞTİ

Türkiye ile Japonya arasında kurulan diplomatik ilişkilerin 90’ıncı yıl dönümü kutlamaları kapsamında gerçekleşen “Komşumuz Japonya: Hisset! Dene!” Japon Festivali, İstanbul’daki Japon Bahçesi’nde gerçekleştirildi. Japonya İstanbul Başkonsolosluğu’nun ev sahipliğinde ve iklimlendirme sektörünün Japon markası Daikin’in ana sponsorluğunda halka açık olarak gerçekleşen festival, halkın büyük ilgisini çekti.

Baltalimanı’nda yer alan Japon Bahçesi’nde 26 Ekim Pazar günü gerçekleşen “Komşumuz Japonya: Hisset! Dene!” Japon Festivali, Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Sarıyer Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin ve çok sayıda davetlinin katılımı ile gerçekleşti. Festivalin açılış konuşmasını yapan Japonya Başkonsolosu Keiji Fukuda, yıllardır süren Türk-Japon dostluğu konusuna vurgu yaparak şunları söyledi: “2 yıl önce Türkiye’yi ziyarete gelen Japonya Başbakanı Abe, İstanbul’un Şimonoseki Belediyesi’ne çok benzediğini dile getirmişti. Şimonoseki Belediyesi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile 32 senedir kardeş şehir anlaşması sürdürüyor.

Türk-Japon dostluğunun 90’ıncı yıl› şerefine gerçekleştirdiğimiz “Komşumuz Japonya: Hisset! Dene!” Japon Festivali bundan sonraki yıllarda düzenli olarak gerçekleştirilecektir.” Japonya Başkonsolosu Fukuda’nın ardından konuşma yapan Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç ise, “Türk toplumunun, Japon toplumuyla olan birlikteli€inin ve dostluğunun yeri ve önemi çok farklı” diye konuştu.

Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder ise, Türkiye ile Japonya arasındaki ilişkilerin tarihsel geçmişinin çok daha öteye gittiğini hatırlatarak, “İki ülkenin halkları iyi günde kötü günde her zaman birbirinin yanında olmuştur” dedi. İki ülke arasındaki uzaklığa rağmen dostluk ilişkisinin ticari ilişkilere de yansıdığına ve Daikin gibi birçok Japon markasının Türkiye’de faaliyet gösterdiğine dikkat çeken Önder, “Japonya ve Türkiye halkları birbirini tamamlayan pek çok özelliğe sahip. Çalışma sistemlerimiz arasında büyük farklılıklar var.

Ancak biz Daikin Türkiye’de gördük ki, bu farklılıkları değere dönüştürmek mümkün” diye konuştu. Japonların iş yaparken çok iyi bir planlamacı, Türklerin ise uygulamacı olduğunu belirten Önder, şunları söyledi: “Ortak noktamız ise çalışkanlık. Japonların planlama konusundaki yeteneği ile Türklerin aksiyon alabilme kabiliyeti birleşince ortaya çok başarılı sonuçlar çıkıyor. Daikin Türkiye olarak, biz son 3 yıldır eldeettiğimiz başarılı sonuçlar ile Türk-Japon halkları arasındaki dostluğun, iş hayatına da taşınabileceğine iyi bir örnek oluşturduğumuzu düşünüyoruz.”

Konuşmaların ardından başlayan “Komşumuz Japonya: Hisset! Dene!” Japon Festivali, gün boyu Japon kültürünü yansıtan etkinlik ve gösteriler ile hareketlendi. Japon anime ve manga karakterlerine benzeyen mankenlerin kostüm yarışması ile konuklar eğlenceli vakit geçirirken, geleneksel Japon çalgısı Koto (Kanuna benzeyen bir müzik aleti) geleneksel ve modern Japon müziklerinden örnekler sundu.

Japonya’nın geleneksel Kenjutsu’larından (dövüş-savunma sanatları) biri olan Iaido gösterisi ve yaklaşık bir saat süren Çay Seremonisi konukların büyük ilgisini çekerken, mini ağaç sanatı Bonsai sergisi ve workshop’lar, Japonya Tanıtım Standı’nda yer alan Kendama, Janage gibi oyunlar da katılımcılara keyifli anlar yaşattı. Festivalde isteyen konukların isimleri Japonca harflerle yazılarak kendilerine hediye edildi.

Daikin Türkiye
Web Tasarım IDS