RUSYA RADYATÖR PAZARININ YENİ LİDERİ DAIKIN
Geniş yüzölçümü nedeniyle pek çok değişik iklim yapısı görülen Rusya’da, iklimlendirme sektörünün de farklı ihtiyaçları bulunuyor. Rusya’nın iklimlendirme sektöründeki ithalatı 2012 yılında 15 milyar 800 milyon dolar olarak gerçekleşti.

RUSYA RADYATÖR PAZARININ YENİ LİDERİ DAIKIN

Geniş yüzölçümü nedeniyle pek çok değişik iklim yapısı görülen Rusya’da, iklimlendirme sektörünün de farklı ihtiyaçları bulunuyor. Rusya’nın iklimlendirme sektöründeki ithalatı 2012 yılında 15 milyar 800 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Bu rakamla iklimlendirme sektörü ülkenin toplam ithalatından yaklaşık yüzde 5 oranında pay aldı. Rusya’nın en önemli tedarikçisi ise yüzde 16,6 ile Çin oldu. Almanya, İtalya, Kazakistan ve Ukrayna da Çin’i takip etti. ‘Isıtma Sistem ve Elemanları’ ürün grubunda ise ithalat tedarikçisi ilk 5 ülke Almanya, İtalya, Çin, Ukrayna ve Fransa olarak sıralanıyor. Türkiye ise yüzde 1,8 pay ile 14’üncü sırada yer alıyor. Rusya ile ticaretimizde önemli bir ivme kazanılan radyatör pazarında ise 2014 yılı pazar hacmi 2 milyon 250 bin adet olarak gerçekleşti. 2017 yılında ise bu rakamın 2 milyon 600 bin adete ulaşacağı öngörülüyor. Avrupalı üreticilerin domine ettiği (Kermi- Purmo-Vogel&Noot) Rusya pazarında, Türk üreticilerin Rusya radyatör pazarındaki payları 400 bin adet bandında bulunuyor. Daikin Türkiye, önemli çalışmaların sonucunda Rusya radyatör pazarında 2014 yılı sonunda zirveye ulaşarak, 1’inci sıraya oturdu. Radyatör ihracatında önemli rakibi Thermo Teknik şirketini 2014 yılında geçen Daikin Türkiye, Türk ihracatçılar arasında zirveyi ele geçirdi.

Daikin Türkiye, 2014 yılında Rusya’ya ilk kombi satışı gerçekleştirerek bir ilke daha imza attı. Moskova merkezde konumlanan ve tüm Rusya genelinde 2 binden fazla bayisi bulunan Daikin distribütörü, bölgede Daikin markalı kombi ve radyatör satışında önemli bir strateji ve potansiyel avantaj kazandıracak.

Bu dönemde Daikin Türkiye’nin, Rusya pazarının beklentilerine yönelik spesifik ürünler geliştirmek için stratejik marketing ve AR-GE ekibiyle yoğun çalışmalar yaptığını belirten CIS Bölge Satış Yöneticisi Ahmet Sarışen ve Rusya Ülke Satış Sorumlusu Mehmet Uğur Kalkan, “Böylece uzun vadede kombi satışlarının ciddi bir ivme kazanmasını bekliyoruz. Rusya’da en büyük tehdit, içinde bulunduğu ekonomik kriz nedeniyle yerli para birimi olan Ruble’nin değer kaybetmesi. Bu dönemde Rus ithalatçıların, iki ülke arasındaki gelişen ekonomik ilişkiler çerçevesinde daha ekonomik ve hızlı üretim yapabilen Türk üreticilere yönelme beklentisi bizim için önemli bir fırsat olacaktır” bilgisini veriyor.

Daikin Türkiye
Web Tasarım IDS