TÜRKİYE İKLİMLENDİRME TERCİHİNİ AKILLI CİHAZLARDAN YANA YAPIYOR
GELİŞEN TEKNOLOJİ VE ARTAN TÜKETİCİ BİLİNCİ, PEK ÇOK ALANDA OLDUĞU GİBİ İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNDE DE AKILLI CİHAZLARIN POPÜLARİTESİNİ ARTIRIYOR. ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ ‘OLMAZSA OLMAZ’ OLARAK DEĞERLENDİREN KULLANICILAR, İNVERTER KLİMALARI TERCİH EDERKEN, HEM AKILLI GÖZ TEKNOLOJİSİNE HEM DE İOS VE ANDROİD UYUMLU, HAVAYI TEMİZLEYEN, NEM DENGESİNİ SAĞLAYAN TEKNOLOJİLERE İLGİ GÖSTERİYOR.

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME TERCİHİNİ AKILLI CİHAZLARDAN YANA YAPIYOR

Bir yandan nitelikli konut sayısındaki artış diğer yandan küresel iklim değişikliklerinin etkisiyle yaşanan kavurucu sıcaklar, Türkiye’de iklimlendirme sektörüne büyüme olarak yansırken, tüketicinin davranışlarındaki değişiklik de pazarı şekillendiriyor. Özellikle temmuz ve ağustos aylarında klima pazarında yaşanan hareketlilik, pazarın dinamizmini gösterirken, tüketicinin tercihini daha akıllı daha çevreci cihazlardan yana yaptığını da gözler önüne serdi. Pazarda enerji verimliliği yüksek inverter split klimaların payı yüzde 30’lara ulaşırken, akıllı göz, nemi dengeleyen, haftalık programlanan, sessiz çalışan, cep telefonu, tablet gibi online ortamlardan kontrol edilebilme gibi özellikler barındıran cihazlara ilginin arttığı gözlemleniyor. Soğutma sektörünü bu tercihleri ile yeniden şekillendiren tüketici, ısıtma pazarında da benzer bir davranış gösteriyor. Tasarruf sağlayan yoğuşmalı kombilere talep artarken, yine klimalar gibi akıllı özellikler içeren cihazlar tercih ediliyor. Bu değişimi değerlendiren Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, akıllı iklimlendirme çözümleri ile birlikte sektörde olumlu bir değişim yaşandığına dikkat çekti. Bir yandan mevzuattaki iyileşmelerin diğer yandan tüketici eğilimlerinin Türkiye’de iklimlendirme sektörüne olması gerektiği yönde bir ivme kazandırdığını belirten Önder, pazardaki gelişmeleri şöyle sıraladı: “Türkiye’de eskiden bu yana mevsime göre hareket eden bir iklimlendirme sektörü vardı. Yazın insanlar serinlemek, kışın da ısınmak ve sıcak su gibi temel ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlere yönelirlerdi. Şimdi ise yine mevsime göre artan talebin, temel ihtiyaçların yanı sıra teknolojinin sunduğu kolaylıkları da barındıran cihazlara yöneldiğini görüyoruz. Özellikle enerji verimliliği, tasarruf gibi konularda bilinçlenen tüketici, artık sadece klimanın satış fiyatına değil sonradan ödeyeceği faturaların tutarını da dikkate alıyor. Bizim ‘işletme maliyeti’ dediğimiz şeyi tüketici çok iyi biliyor ve tercihini az elektrik tüketimi ile yüksek performans sağlayan cihazlardan yana yapıyor.

Daikin Türkiye
Web Tasarım IDS